reklama

Ficove krovie v divadle

Okrem koaličných poslancov, členov vlády a zahraničných hostí, sedeli v hľadisku oficiálnych osláv novembra aj desiatky študentov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (75)

Z hudobných akcií, ktoré na počesť 20. výročia Nežnej revolúcie v Bratislave prebiehali, ma poslali z redakcie "pokryť" tú v novostavbe SND. Zvedavosť, čo sa tam asi bude diať, keď aktéri novembra budú v divadle na Hviezdku, striedali pochybnosti, či ma tam vôbec pustia. Po celom dni v robote som už nestihla ísť domov vymeniť trochu pokrčené čierne nohavice a lacné ošúchané boty z Newyorkera.Čakajúc pri bočnom vchode, ktorý je určený pre novinárov, zbadám známu tvár. "A vy tu čo robíte?" pýtam sa prodekana Fakulty medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity prešľapujúc v rade. Chvíľu trvá, kým ochrankári zistia, že nikto z ľudí na zozname nemá zbraň."Prišiel som so študentmi," odpovie trochu zaskočene, evidentne si ma nepamätá. "Dokonca im vyhradili prvé štyri rady!" stihne však ešte hrdo dodať a uteká navigovať ďalších prichádzajúcich.Sedím v takmer ľudoprázdnom sektore pre novinárov a pozerám na bývalých spolužiakov, ako sa usádzajú. Krásni, vyobliekaní, vyvoňaní doktorandi. "Sme stážistky z národnej rady, kam sa môžeme usadiť?" pýta sa hostesky tip top dievčina, za ňou zo päť ďalších. Okrem ministrov, poslancov a šéfky štatistického úradu rozoznávam v hľadisku aj tetu, ktorá mi zvykne zúrivo kontrolovať tašku na úrade vlády. Mierne v tranze krútim hlavou, keď ma kamoš z parlament staffu naviguje, aby som si presadla nižšie, že treba zaplniť záber. Je desať minút po plánovanom začiatku a desiatky miest zostávajú neobsadené. Kolegyňa mi z historickej budovy, kde je program otvorený aj pre verejnosť hlási, že divadlo praská vo švoch. Pri odchode myslím na to, že v novembri 1989 mladí ľudia nastavovali politikom zrkadlo. A že 20 rokov neskôr im poslúžili ako kulisa. A že ja som sa na začiatku hanbila, že mám staré topánky.

Martina Pažitková

Martina Pažitková

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Novinárka denníka SME, predtým ČTK a týždenníka TREND. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu